Laten we beginnen met een cliché: geef je een plant geen water, dan gaat deze zeker dood. Dat geldt ook voor een website. Regelmatig nieuwe teksten plaatsen is belangrijk voor conversie en ranking bij Google.
Blogs, testimonials, nieuwsberichten, foto’s, presentaties, infographics en video’s. Komt je daar zelf niet aan toe? Bij tekstbureau Hidden Champion helpen we graag met een contentplan en het schrijfwerk.
Kwestie van logisch nadenken
Het opstellen van een contentplan voor uw website is geen rocket science, maar iets waar goed over nagedacht moet worden. Over welke onderwerpen wilt u communiceren, met welk doel en op welke plaats in uw structuur. Het is een doorvertaling van de wensen uit uw online marketing strategie (wanneer die voorhanden is).
Persona's beschrijven helpt u verder
Beschrijf de doelgroep waarvoor u content gaat creëren. Dat maakt gericht schrijven eenvoudiger. Gaat het om een (potentiële) klant of een werknemer. Probeer stereotypen uit uw doelgroep te omschrijven. Verplaats u in hun behoefte.
Voorbeeld Persona's
Neem een jonge vader die fulltime werkzaam is bij een gemeente als medewerker van het klantcontactcentrum. We noemen hem Bas. Zijn twee jonge kinderen heten Mart en Ruben. Hij besteedt veel tijd aan hardlopen. Een foto van hem toont een dertiger met donkerblond haar op een mountainbike, poserend voor de supermarkt.