De voedselproductie en de herkomst van voedsel hebben een steeds grotere maatschappelijke relevantie. Milieu en een gezonde levensstijl staan volop in de belangstelling. Voor mensen én voor dieren. De oprichters van het premium hondenvoermerk Wolf’s Mountain hechten ook veel belang aan gezond voedsel en maken hondenvoer voor baasjes die alleen het allerbeste willen voor hun viervoeter. Hidden Champion ontwikkelde het marketingplan voor dit kleine, ambachtelijke en relatief onbekende merk, dat zich in 2020 voor het eerst op de Nederlandse markt begeeft.
Na 2 intensieve positioneringssessies met de eigenaren van Wolf’s Mountain in Nederland, waarin we het merk en de doelgroep beter leerden kennen, en uitgebreid onderzoek naar de concurrentie, werd een compact marketingplan uitgewerkt. Onderdelen van dit marketingplan: de buyer persona’s, een overzicht van de communicatiemiddelen, contentkalender, social media strategie, Google- en social advertising, tone-of-voice, beeldstrategie en vormgeving.
De copywriter van Hidden Champion realiseerde in samenwerking met partner Reclameloods Rotterdam een geïntegreerde website en webshop. Parallel hieraan werden ook de social media kanalen vanaf nul ingericht.