Marketing Wolf’s Mountain
premium hondenvoer

De voedselproductie en de herkomst van voedsel hebben een steeds grotere maatschappelijke relevantie. Milieu en een gezonde levensstijl staan volop in de belangstelling. Voor mensen én voor dieren. De oprichters van het premium hondenvoermerk Wolf’s Mountain hechten ook veel belang aan gezond voedsel en maken hondenvoer voor baasjes die alleen het allerbeste willen voor hun viervoeter. Hidden Champion ontwikkelde het marketingplan voor dit kleine, ambachtelijke en relatief onbekende merk, dat zich in 2020 voor het eerst op de Nederlandse markt begeeft.

Marketingplan en contentplan

Na 2 intensieve positioneringssessies met de eigenaren van Wolf’s Mountain in Nederland, waarin we het merk en de doelgroep beter leerden kennen, en uitgebreid onderzoek naar de concurrentie, werd een compact marketingplan uitgewerkt. Onderdelen van dit marketingplan: de buyer persona’s, een overzicht van de communicatiemiddelen, contentkalender, social media strategie, Google- en social advertising, tone-of-voice, beeldstrategie en vormgeving.

Website en webshop

Volgens de Hidden Champion totaalaanpak werd vervolgens in 8 stappen een geïntegreerde website en webshop gerealiseerd. Parallel hieraan werden ook de social media kanalen vanaf nul ingericht. Het gehele project werd strak begeleid door onze tekstschrijver/contentmanager.

Acht stappen totaalaanpak:

1) bepalen navigatiestructuur en wireframe
2) bepalen look & feel/uitstraling, ontwerp templates
3) SEO-advies / zoekwoordenonderzoek 
4) schrijven SEO-teksten voor basiscontent, schrijven teksten dynamische content (o.a. stories en dogblogs)
5) beeldselectie bij teksten
6) bouw / webdeveloping
7) plaatsen content (tekst en beeld) in Wordpress CMS (contentmanagementsysteem)
8) testen en livegang

Over Wolf’s Mountain

Wolf’s Mountain maakt hypoallergeen hondenvoer, dat zowel vers vlees en vis als fruit en groente bevat. Het merk is ontstaan vanuit ethische motieven: de oprichters hechten veel belang aan natuurbehoud en het milieu. Alle ingrediënten komen uit Europa, van geselecteerde boeren en vissers die de dieren zo natuurlijk mogelijk laten groeien. Het voedsel bevat geen hormonen en is niet genetisch gemodificeerd. Het wild (hert, zwijn) wordt ook direct in het wild geschoten. Dit zorgt er ook voor dat de transportkosten lager zijn en de belasting voor het milieu wordt geminimaliseerd.

Wolf’s Mountain maakt voeding die zo dicht mogelijk bij de natuurlijke voedingsbehoeften van de hond liggen. De oprichters vinden dat elke hond de voeding moet eten uit de tijd dat honden (duizenden jaren geleden) nog jachtdieren waren die zelf op zoek moesten naar hun eten. De wolf staat symbool voor het dier dat niet gedomineerd door mensen en nog altijd in het wild overleeft op basis van zijn natuurlijke eet- en leefgedrag.