Website reïntegratie bureau Volzin

Bruggen slaan tussen werkgever en werknemer, daar zijn ze goed in bij bureau Volzin. Uitgangspunt van dit Rotterdamse reïntegratiebedrijf: “Iedereen kan participeren in de maatschappij!” Bij elke vraag bieden ze daarvoor maatwerk. Om dit verhaal goed te vertellen vroeg bureau Volzin onze partner Reclameloods Rotterdam het creatieve concept hiervoor te bedenken.

Creatief concept 

De aanpak voor het creatieve concept bestond uit 2 delen. Na een startsessie met hun klant ontwierp Reclameloods Rotterdam een nieuw logo en een bijpassende corporate identity voor alle communicatiemiddelen zowel online als offline.
Voor de nieuwe website maakten zij een wireframe. Deze klikbare structuur van de website is gericht op functionaliteit en geeft aan waar de diverse content geplaatst moet worden; denk aan (SEO) tekst en beeld (foto’s, iconen en infographics).

Contentplan website

Op basis van het goedgekeurde wireframe werd Hidden Champion gevraagd een contentplan op te zetten. In dit plan een overzicht per webpagina van alle zoekwoorden die volgens SEO-richtlijnen verwerkt moeten worden voor de vindbaarheid bij de zoekmachine.  

Interviews en tekstschrijven

Op basis van diverse interviews met de klant schreef Hidden Champion allereerst een corporate story. In dit verhaal wordt duidelijk beschreven waar het bedrijf vandaan komt, waar het nu staat en wat de stip is op de horizon. Alle webteksten werden geschreven volgens de SEO richtlijnen in een nieuwe tone-of-voice passend bij de ambitie van deze gepassioneerde club.

Plaatsen in contentmanagementsysteem

Beeld en tekst werd vervolgens in het contentmanagementsysteem geplaatst. Na het testen was het tijd voor de livegang van de site. Zie hier het resultaat: www.bureauvolzin.nl

Ook Op zoek naar de juiste tone of voice voor jouw webteksten?