De splinternieuwe en moderne Oogkliniek Den Haag biedt hoogwaardige oogheelkundige Zorg in de regio Haaglanden. De kliniek is in 2022 opgericht door ervaren oogartsen met meer dan 20 jaar allround ervaring in de topklinische oogheelkundige ziekenhuiszorg. De oogartsen delen de overtuiging dat ze vanuit een zelfstandig behandelcentrum patiënten beter en sneller kunnen helpen dan vanuit het ziekenhuis. Zij zorgen ervoor dat patiënten de juiste zorg op het juiste moment krijgen en zich gehoord en gezien voelen. Met gekwalificeerde en goed opgeleide medewerkers die oprechte en persoonlijke aandacht hebben voor patiënten.
Hidden Champion kreeg de eervolle opdracht om een toegankelijke website te maken, waarop alle informatie is te vinden over de dienstverlening voor patiënten, het team en de visie. Bekijk het resultaat op www.oogkliniekdenhaag.nl.
Realisatie van de website kwam tot stand in 7 overzichtelijke fases.
De basis voor een duidelijke website is een overzichtelijke structuur, waarin de belangrijkste onderwerpen voor patiënten makkelijk zijn terug te vinden. Patiënten moeten intuïtief door een website navigeren, waarbij ze op de voor hen logische plekken de juiste informatie vinden.
Een webadviseur en een tekstschrijver bij Hidden Champion deden hiervoor online onderzoek en gingen in gesprek met diverse specialisten binnen de kliniek. Ook werd uitgebreid gesproken met de oogartsen en manager over onder andere de propositie, de concurrentie, toegevoegde waarde van de kliniek en de drijfveren om hiermee te starten.
Na akkoord op het structuuradvies volgde het ontwerp van een wireframe. Dit is een klikbaar navigatiemodel dat de klant in de gelegenheid stelt om zelf te ervaren of de route voor (toekomstige) cliënten logisch is.
Na goedkeuring van het wireframe startte onze webdesigner met het ontwerp van enkele templates. Dit zijn voorbeeldpagina's die in fase 5 gebruikt worden (technische realisatie van de website). Voor de hoofdthema’s ‘afspraak maken’, ‘oogklachten’ en ‘ons team’, ontwierpen we iconen om de vindbaarheid te vergroten op de homepagina.
Een van onze tekstschrijvers las alle beschikbare informatie en interviewde specialisten van Oogkliniek Den Haag over alle onderwerpen op de website. Op basis hiervan werden teksten geschreven voor alle pagina’s. Deze teksten werden inhoudelijk gecontroleerd door een oogarts. Tegelijkertijd werd een passende tone-of-voice ontwikkeld passend bij het ‘dna’ van de kliniek.
In de tussentijd organiseerden we een fotosessie met oogartsen en alle medewerkers. Vervolgens werd een korte video opgenomen waarin de kliniek wordt gepresenteerd. Ook werden twee video’s gemaakt om de route vast te leggen vanaf het station Hollands Spoor en vanuit de parkeergarage.
Voor de homepage werd een interessante foto geselecteerd die een zekere spanning en speelsheid van het oog weerspiegelt. (Zie banner hierboven).
Bekijk hier de fotografie van het personeel en de homepagina!
Tijdens het creatieve proces gingen webdevelopers al aan de slag met de technische bouw van de website.
Nadat de bouw was afgerond, plaatsten we in het CMS (contentmanagementsysteem) alle teksten, iconen, foto’s en video’s. Ook brachten we interne en externe links aan. Voor de vindbaarheid bij Google zoekmachine schreven we meta descriptions en meta titles, met daarin de juiste SEO-termen.
Begin juli vierden we de livegang van www.oogkliniekdenhaag.nl!