Vos Logistics is één van de toonaangevende wegvervoerders in Europa op het gebied van
internationaal bulk- en volumetransport. Voor het geïntegreerde jaarverslag 2019 maakte Vos
Logistics de keuze om voor de eerste keer met een Engelse native copywriter samen te werken, om zo aansluiting te vinden bij een internationaal publiek.
Eén van de Engelse native copywriter bij Hidden Champion schreef de teksten volgens de Global
Reporting Initiative Standards (G4 Core). De wereldwijde pandemie heeft ons niet weerhouden om ons aan het strakke tijdschema te houden.
CEO Frank Verhoeven geeft in het verslag zijn visie op vier onderwerpen die de komende 25 jaar de meeste invloed zullen hebben op de logistieke sector: digitalisering & data-analyse, duurzaamheid, e-commerce en de arbeidsmarkt. Hij benadrukt dat deze ontwikkelingen worden gedreven door technologie, veranderende markten en praktijken en, in toenemende mate, door samenwerking.
Realisatie van het jaarverslag vond plaats in 6 stappen:
1) Startbijeenkomst
Op het hoofdkantoor van Vos Logistics in Oss hadden we een ontmoeting met de belangrijkste spelers om zo het bedrijf te leren kennen. We bespraken thema's, GRI-topics, structuur, het inhoudelijke plan, taken en de beste aanpak.
2) Contentplan opstellen
Vos Logistics was een droomklant - ze kwamen naar ons toe met een uitstekend inhoudelijk plan en een goed doordachte tijdlijn. Zo konden we snel aan de slag en bij elke stap toegevoegde waarde leveren.
3) Interviews
Op één dag hielden we lange interviews met CEO Frank Verhoeven, CFO Ben Vos en alle relevante afdelingen. We verzamelden veel informatie op een zo efficiënt mogelijke manier.
4) Copywriting, overleg, feedback verwerken
De fase van tekstschrijven en de verwerking van de feedback verliep snel en zonder poespas.
5) Het grotere plaatje - ontwerp en copywriting
De copywriter bij Hidden Champion bewaakte aansluiting van de teksten bij het visuele concept. Terwijl we focus hielden op het proces van copywriting, verloren we het grotere plaatje niet uit het oog, namelijk een gebalanceerd tekst-beeldverhaal.
6) Drukproefcontrole
We bleven scherp tot in de laatste fase. In nauwe samenwerking tussen copywriter, ontwerper en de de manager marketing en communicatie bij Vos Logistics, vond controle plaats van de layout, koppen en mogelijke conversiefouten van teksten.
Een geïntegreerd financieel en duurzaamheidsverslag waarin Vos Logistics een samenhangend inzicht geeft in de financiële en niet-financiële prestaties van de onderneming. Tegen de achtergrond van uitdagende marktomstandigheden, een aanzienlijke daling van de industriële productie en een onzeker politiek en economisch klimaat in heel Europa, heeft Vos Logistics in 2019 een gezonde financiële performance en een positieve strategische ontwikkeling gerealiseerd.
Logistiek dienstverlener Vos Logistics is een van de grootste wegvervoerders in Europa op het gebied van internationaal bulk- en volumetransport (Mega en High Volume). Het levert duurzaam transport en klantspecifieke logistieke diensten. Met 3.050 medewerkers beschikt het bedrijf over een modern wagenpark van 1.410 voertuigen, 3.975 laadeenheden en 302.000 m2 opslagcapaciteit. Vos Logistics verzorgt de complete goederenstroom. Het bedrijf biedt expeditie, opslag en distributie tot volledige supply chain-oplossingen.
De kracht van het bedrijf ligt in de combinatie van een Europawijd netwerk, geavanceerde IT-systemen en een consistente focus op kwaliteit en service.