Nieuwe website voor A. Nobel & Zn, werelwijd marktleider in filtration en separation voor de sector scheepvaart en offshore.
Open gesprek met directie en personeel
Ze bestaan nog, bedrijven die het doen zonder een website. Nobel uit Zwijndrecht is zo'n bedrijf. In 2016 ging de directie overstag. Hidden Champion werd gevraagd om de wensen van directie en personeelsleden in kaart te brengen. Tijdens de vele interviews kregen we een inkijk in het bedrijf dat zich in vijftig jaar tijd opwerkte van handelaar in olie tot wereldwijd marktleider in filtration en separation met een indrukwekkende hoeveelheid filters op voorraad (10.000). Het gaf ons inzicht over de totale dienstverlening, de bedrijfscultuur, het onderscheidend vermogen en de koers voor de komende 5 jaar.
Van navigatiestructuur naar live-gang
De open manier van communiceren verschafte veel informatie om een structuur op te stellen, passend bij de business en de doelgroepen. Onze copywriter en webdesigner van Reclameloods bedachten een tekst-beeldconcept.
Na akkoord van de klant startte het schrijven van Nederlandse en Engelse teksten over filttration & separation, het bunkerstation, de scheepswinkel, de dealerschappen, het serviceteam, het groene denken en de overige diensten. Separaat aan het schrijfproces fotografeerde Friszbee Rotterdam het warehouse van 4.500 m2 en de vele producten.
Stappenplan in het kort
gesprekken met directie en pesoneelsleden
• structuuradvies voor de website
• concept door copywriter en designer.
• tekstschrijven
• design
• fotografie van bedrijfsterrein, medewerkers, producten en schepen.
technische bouw van website en test
schrijven meta-discription voor conversie bij Google
test en livegang
Resultaat
Bekijk het op www.anobel.nl