Pfizer Social media-advies 

Farmaceut Pfizer wordt door Hidden Champion ondersteund op het gebied van contentmarketing door middel van een strategisch social media advies over uiteenlopende science onderwerpen. De kernvragen: hoe spreid je de content van wetenschappelijke onderwerpen over social media gedurende een langere periode? Hoe draag je de boodschap 'Pfizer = Science' op een aansprekende manier uit? 

Aanleiding vraag Pfizer

Pfizer wil de wetenschappelijke kant van farma (lees: science) populairder maken onder haar stakeholders. Denk aan consumenten, zorgverleners, overheid en politiek-bestuurlijke organisaties. De marketeers zijn ervan overtuigd dat vele wetenschappelijke onderwerpen interessant zijn te vertellen via de social media kanalen zoals Linkedin, Instagram, Facebook en Twitter.  Maar hoe doe je dat dan?

Bedenken social media-verhaallijnen

Over het onderwerp ‘gentherapie’ bijvoorbeeld is veel te vertellen. Bij Pfizer is daar veel onderzoek naar gedaan en er wordt daarover veel geschreven. Een dergelijk onderwerp biedt dan ook een schat aan informatie voor het creëren van een narratief (langlopende verhaallijnen). Doel van de tekst-beeld-content is krijgen van duurzaam bereik en ‘presence’ bij de juiste blogs, influencers en thema-accounts op social media 

Aanpak Hidden Champion

De corporate website www.breakthrough.com is het vertrekpunt voor Hidden Champion om haakjes te vinden voor interessante SoMe-posts. Ook de site www.pfizer.nl is een bron voor info en inspiratie. We bedenken verhaallijnen van 6-8 weken. Deze flow aan content plaatsen we in een contentkalender.  Voor elke week bedenken we interessante posts in tekst én beeld. Per periode uit de contentkalender leveren we een batch met daarin teksten, banners, infographics, iconen, explainables, video’s en hashtags. 
Alles maken we ‘op maat’ voor de kanalen Twitter, Linkedin, website, Instagram en Facebook. Het posten op de juiste kanalen en het meetwerk wordt intern verzorgd bij Pfizer.

Op zoek naar inspirerende verhaallijnen voor je social media kanalen?