Bij Van Beest in Sliedrecht weten ze alles van hijsen, sjorren en mooring (verankeren). De fabrikant staat wereldwijd bekend om de productie van hoogwaardige ketting- en staaldraad accessoires. Om het verhaal van dit innovatieve familiebedrijf nog beter te vertellen is recent een nieuwe website gelanceerd. Hidden Champion was verantwoordelijk voor het schrijven van de teksten.
Hidden Champion is al lange tijd partner voor de marketingafdeling bij Van Beest. Wij schrijven en vertalen al vele jaren teksten voor productcatalogi, brochures, advertorials en brieven. We ontwikkelden in deze periode een tone-of-voice die past bij Van Beest en haar doelgroepen in de maritieme sector. Deze stijl van schrijven trokken we ook door bij de creatie van webteksten.
Voor de nieuwe website ging onze Engelse native tekstschrijver aan de slag op basis van een contentplan en een startgesprek met de marketingverantwoordelijke. Na akkoord op deze teksten vertaalden wij de Engelse teksten naar het Spaans en Duits.
Nu de meertalige website staat als een huis, is het tijd voor de opzet van een contentstrategie. Met deze methode gaan we het verhaal over Van Beest doelgericht vertellen met een social media plan. De strategie zorgt voor inzicht over wie creëert, publiceert, op welk medium, in welke context en met welk resultaat. Met uiteindelijk doel: meer conversie naar www.vanbeest.com