Kintaro Publishing is een Nederlandse uitgeverij van hoogwaardige kunstboeken gewijd aan de wereldwijde tattoocultuur. Het portfolio van Kintaro, opgericht in 2011, bestrijkt een breed scala aan onderwerpen en tijdperken, van oude Japanse tradities tot de nieuwste werken van moderne tattoolegendes. Om het merk te helpen zijn bloeiende gemeenschap van fans aan zich te binden, heeft Hidden Champion een levendige contentkalender gemaakt met inspirerende blogs, nieuwsbrieven en sociale berichten. Elk stukje content weerspiegelt de hoge mate van toewijding en passie die Kintaro kenmerkt, door de unieke dynamiek aan te boren die de tattoogemeenschap verenigt.
Hieronder staan voorbeelden van de content en campagnes die we creëerden:
Gedreven door eindeloze nieuwsgierigheid is het de missie van Kintaro om fans de beste tattookunst ter wereld te brengen. De blog 'Koffie met Kintaro' streeft dit doel na en duikt diep in de minder bekende hoeken van de tattoocultuur. Van mystieke Sak Yant tradities tot de moderne Nederlandse tattooscene, elke blog geeft een intrigerend inzicht, een interview met een artiest of een belangrijk element van de tattoolevering.
Bekend om zijn rijke en gevarieerde tattootradities is Azië de droom van een tattooliefhebber. Kintaro heeft zijn zinnen gezet op het uitbreiden van zijn aanwezigheid in de regio met de lancering van Kintaro Asia. Hidden Champion heeft geholpen bij het opbouwen van de anticipatie rond de lancering met een op maat gemaakte social media-campagne, evenals regelmatige e-nieuwsbrieven om de Kintaro-gemeenschap voor te bereiden op deze belangrijke nieuwe ontwikkeling.
Het boek "Yokka wil een tattoo" van kunstenaar Emiel Steenhuizen, uitgebracht in 2022, was Kintaro's allereerste boek voor kinderen. Om dit te vieren heeft Hidden Champion een blog 'Koffie met Kintaro' gemaakt met de auteur, een nieuwsbrief ter introductie van het nieuwe boek aan de Kintaro-community en sociale posts om deze spannende nieuwe stap voor de uitgeverij te promoten.
Shane Tan, algemeen beschouwd als een van Singapore's meest vooraanstaande tattookunstenaars, is een moderne legende in de tattooscene - en het nieuws dat hij samen met Kintaro een boek uitbracht was genoeg om elke tattoofan enthousiast te maken! De lanceringsstrategie van Hidden Champion heeft de buzz rond de lancering gekanaliseerd met zorgvuldig samengestelde social posts en een nieuwsbrief.