Bij fabrikant Van Beest in Sliedrecht weten ze alles van hijsen, sjorren en mooring (verankeren). Het toonaangevende merk Green Pin is daarvan hét voorbeeld. Eén van de onderwerpen in de opgestelde contentkalender, was aandacht voor het distributiecentrum en de transport mogelijkheden van Green Pin. Om dit succesverhaal te vertellen besloten we bij Hidden Champion om het efficiënte en verfijnde proces niet op te schrijven, maar te verbeelden in een toffe infographic. Het resultaat van 20 jaar pionieren, engineeren en innoveren is nu één oogopslag te bekijken. Deze infographic leent zich ook prima voor korte presentaties naar klanten & potentials, maar ook voor ‘sharing’ via social media.
De ontwerpers van Reclameloods Rotterdam kozen voor een isometrische tekening. Dit heeft als kenmerk dat de infographic - waar veel elementen aandacht vragen van de kijker - toch een rustig en overzichtelijk beeld geeft van het productie proces en het logistieke proces bij Van Beest. De basiskleuren van het merk kregen een belangrijke rol. Voor elke markt ontwierpen onze illustratoren een icoon die ook als los element toepasbaar is in presentaties, offertes en social media posts.
In het briefinggesprek liet de marketingspecialist bij Van Beest weten wat ze graag terug zou zien in de infographic:
- locatie productie Green Pin (Sliedrecht)
- locatie kettingaccessoires
- aanvoer ‘raw materials’
- de smederij
- route via weg, lucht en water
- distributie
- de markten van Green Pin
- de claim