Hazera is wereldleider in de zaadindustrie. Het bedrijf veredelt, ontwikkelt, produceert en verkoopt rassen en zaden in een breed scala van groentegewassen.
Onderdeel van een rebrandingtraject is een nieuwe website gericht op 5 doelgroepen: telers, distributeurs, kwekers, retailers en potentiële werknemers. Een native Engelse copywriter van Hidden Champion ontwikkelde een nieuwe tone-of-voice en schreef de Engelse webteksten, waarin ook geformuleerde merkwaarden doorklinken. Met veel plezier werkten we aan deze opdracht. Inmiddels staat de Hazera website live.
In de projectaanpak was een eerste stap de structuur van het wireframe kritisch te bekijken en alle brondocumenten te lezen. In het startgesprek met de verantwoordelijke marketeer bij Hazera in Nederland werd gesproken over het onderscheidende karakter van Hazera ten opzichte van de concurrenten, de gewenste tone-of-voice, het specifieke van elke doelgroep om vervolgens gefaseerd nieuwe Engelse content te schrijven en bestaande teksten te herschrijven.
Hazera liet ons weten meer dan tevreden te zijn over de geleverde output door Hidden Champion. De afstemming tussen de native Engelse copywriters en de Nederlandse én Israëlische contactpersoon bij Hazera verliep bijzonder plezierig. Door het beeldbellen via MS Teams tijdens de corona-pandemie, konden we snel aan elkaar wennen in de nieuwe samenwerking en kleine ‘issues’ afhandelen.
Nu de website online staat, is het zaak traffic te genereren naar de belangrijkste landinspagina’s. De marketingafdeling van Hazera en Hidden Champion werken samen aan de opzet van een contentstrategie en contentagenda om de komende jaren - via social media - doelgroepen wereldwijd te verleiden tot een bezoek aan de site en zo conversie te behalen. Het maken van blogs, white papers, infographics en video’s zal hier onderdeel van zijn.
Wereldwijd gaat Hidden Champion de belangrijkste Hazera ambassadeurs in 17 regio’s ondersteunen bij de praktische aanpak om interessante thema’s en onderwerpen te bedenken voor de contentkalender. En deze vervolgens om te zetten in interessante teksten en beelden.
Ook op zoek naar de juiste tone of voice voor jouw webteksten?