Logo, huisstijl & storytelling voor cxo software

In 2017 werd Hidden Champion benaderd door CXO. Het techbedrijf vroeg te helpen het complexe, maar succesvolle verhaal over de slimme dashboards op een heldere en consistente manier te vertellen in tekst en beeld.

cxo-software-logo

Slimme dashboards voor financiële rapportage
De unieke benadering door CXO Software van financiële rapportage ontstond in 2007 uit een groeiende frustratie met tijdrovende en foutgevoelige - door Excel aangestuurde - processen. Door toegenomen uitdagingen en eisen, namen multinationals afscheid van ‘old school’ spreadsheets en rapportageprocessen met lage intelligentie prestaties.

In tien jaar tijd ontwikkelde techbedrijf CXO slimme, geavanceerde financiële dashboards en prestatie dashboards voor eindgebruikers en C-level executives.

Young adult CXO is toe aan groei
Met CEO Ronald Wissink aan het roer wil het bedrijf de komende tien jaar langs autonome weg groeien. Een goed doordachte marketing communicatie strategie moet leiden tot meer kwalitatieve leads bij multinationals en MKB-bedrijven. Om dit te bewerkstelligen werd
de ervaren marketeer Sander Seton aangetrokken. Bij Afas Software was hij succesvol met het opzetten van marketing automation.


Samenwerking copywriters, vormgever & art director

Onder één dak werkten onze native Engelse copywriters Will en Sam samen met onze ontwerper Abby en art director Edwin van Reclameloods Rotterdam, aan een herkenbare tone-of-voice en look & feel, passend bij de b-t-b boodschap van CXO.

Doelgroep: CFO’s, business managers en financial controllers bij internationale organisaties. 

“Een groots verhaal van een klein techbedrijf met ambitie”

Herkenbare lijn van digitale communicatiemiddelen
Het proces
- Restyling van logo en huisstijl
- Fotoselectie van zakelijke beelden toepasbaar voor alle middelen.
- Ontwerp van serie iconen

Deliverables
- een company brochure (design & copy)
- een serie whitepapers (design & copy)
- productsheets (design & copy)
- nieuwe logo en huisstijl
- template voor whitepapers.

Oordeelt u zelf
Bekijk hier enkele voorbeelden uit de communicatiemix:
- CXO companybrochure
- whitepaper Generic Business Tools
- productsheet Oracle Essbase
- iconen set

Nieuwe website als lead-generator
Mei 2018 ging de Engelstalige website www.cxosoftware.com live.

De website is volledig ingericht op lead-generatie. De social-media-strategie moet leiden tot traffic naar de website. De customer-journey eindigt met call-to-actions naar de whitepapers die downloadbaar zijn nadat contactgegevens zijn achtergelaten. De site is uiteraard ingericht volgens de richtlijnen van GDPR-richtlijnen zoals deze op 25 mei 2018 van kracht gingen.

CXO whitepapers

“De financiële en prestatie dashboards van CXO Software bieden diepgaande, bruikbare inzichten voor C-level executives”

Meer weten over totaal aanpak?
Als techbedrijf interesse in nieuwe logo en huisstijl?
Als techbedrijf interesse in hightech native Engelse copywriters?
Neem contact op.