‘Customer journey workshop’ nieuwe website

Ziekenhuis Tergooi in Hilversum ontwikkelt een nieuwe website. De vraag aan Hidden Champion om wensen te inventariseren bij doelgroepen.

Oplossing
Breng alle contactmomenten van de cliënt/patiënt in kaart tijdens zijn klantreis; van bezoek aan huisarts, de opname tot en met het ontslag uit ziekenhuis. Het ziekenhuis stelde een klankbordgroep samen bestaande uit 20 mensen die meedenken over inrichting nieuwe website. Het betrof hier de belangrijkste stakeholders (o.a. vertegenwoordigers patiëntenvereniging). Onder leiding van Hidden Champion gingen twee groepen aan de slag.

Stap 1
Uitwerken ‘personas’ van 2 denkbeeldige cliënten op basis van o.a. leeftijd, status, woonomgeving en politieke voorkeur.

Stap 2
Uitwerken van twee klantreizen op basis van emotie, context, goals, pijnpunten, fase, touch points, stakeholders, inzichten & kansen.


Stap 3
Ideeën voor eigentijdse oplossing homepagina ter plaatse uitwerken in visuals.


Output
Helder advies over programma van eisen voor nieuwe website gepresenteerd aan afdeling Marketing & Communicatie.


Next step
Uitwerken van een UX design tot clickmodel.