Informeren, verkopen, activeren of amuseren. Wat je doel ook is als bedrijf of organisatie, je kunt niet lukraak communiceren op je website en social media kanalen. Alleen wanneer je gericht en planmatig jouw boodschap naar buiten brengt, bereik je het doel. Een contentstrategie is daarbij een onmisbaar middel. Een doordachte contentstrategie en overzichtelijke contentkalender zorgen voor inzicht en overzicht: wie creëert, publiceert, op welk kanaal, in welke context en met welk resultaat. Hidden Champion heeft een praktische aanpak om jouw organisatie hierbij te helpen.
Hoe kom je tot een goede strategie en contentkalender voor je bedrijf of organisatie? Voor de eerste fase hanteren we bij Hidden Champion een overzichtelijke aanpak in 5 stappen:
1. We analyseren de website en social media kanalen van jouw organisatie.
2. We gaan in gesprek met jou, jouw collega’s en eventuele andere stakeholders over jullie identiteit, organisatie, doelstellingen en doelgroepen.
3. We brengen de belangrijkste concurrenten in kaart en analyseren hun social media.
4. Daarna beschrijven we de missie/visie, doelen, positionering, concurrenten, doelgroep en contentkanalen. Oftewel: we bepalen de contentstrategie.
5. Zijn we het eens over de contentstrategie? Dan gaan we de contentkalender concreet invullen voor de eerste periode.