Communiceer niet lukraak 
plan doelmatig

Contentstrategie: niet alleen klanten, maar ook fans

De kans is groot dat jouw organisatie onbedoeld iets doet wat we eigenlijk allemaal vervelend vinden: constant praten over jezelf.

Unieke kennis

Elke organisatie is uniek. Dat is een cliché, maar dat is het niet voor niets. Jouw organisatie is actief rondom een bepaald thema, een product of een dienst, en over dit onderwerp bezitten jullie unieke kennis. Het zal misschien soms lijken op het product van een concurrent, maar echt hetzelfde is het zelden. De meeste organisaties proberen via verschillende media hun diensten of producten herkenbaar aan de man te brengen en kiezen voor een bepaalde boodschap en een bepaalde toon. Veel organisaties maken daarin echter dezelfde fout: ze praten bijna alleen maar over zichzelf.

Hidden Champion vindt 'traditionele marketing' te veel naar binnen gericht: "Kijk hoe goed wij zijn", "Zie wat wij gemaakt hebben", "Koop ons product want het is het beste". In het huidige medialandschap werkt die manier van communiceren steeds minder goed. Erger nog: het kan zelfs een negatief effect hebben.

Waarom is dat zo? Dat is een complex verhaal waar we graag met u over doorpraten wanneer we u persoonlijk spreken. Maar een van de belangrijkste redenen kunnen we alvast verklappen: u kunt ervan uitgaan dat de gemiddelde ontvanger van uw uiting op een dag al een heleboel andere uitingen heeft moeten verwerken. De hoeveelheid marketingboodschappen die ons dagelijks bereiken via verschillende media is vandaag de dag zeer groot. En veel van die boodschappen hebben iets gemeen: de organisaties praten alleen maar over zichzelf.

Social media strategie Pfizer

Niet alleen klanten, maar ook fans

Wilt u mensen oprecht interesseren? Wilt u dat consumenten of andere bedrijven met regelmaat uw social mediakanalen bij andere mensen aanraden? Wilt u dat uw organisatie gezien wordt als autoriteit in uw vakgebied? Wilt u niet alleen klanten, maar ook fans? En wilt u dat uw werknemers met trots naar hun eigen organisatie kijken?

Kom dan eens met ons praten. Wij leggen u uit hoe u uw doelgroepen niet alleen bereikt, maar ook vasthoudt. Wij leren u in simpele stappen hoe u een contentstrategie maakt waarmee u loyale volgers kweekt. En wij laten u zien hoe u dit vervolgens zelf kunt doen. U zult versteld staan van de mogelijkheden en wat deze manier van communiceren allemaal losmaakt, niet alleen bij uw externe doelgroep, maar ook in uw eigen organisatie. Wij hebben het al vaak mogen aanschouwen, maar het is toch elke keer weer bijzonder!