Informeren, verkopen, activeren of amuseren? Wat je doel ook is als bedrijf of organisatie, je wilt dat je verhaal goed overkomt bij de doelgroep. Een contentstrategie is daarbij een onmisbaar middel. Samen met een overzichtelijke contentkalender zorg je voor structuur: wie creëert, publiceert, op welk kanaal, in welke context en met welk resultaat.
1. Uitgebreide contentscan van jouw website en social kanalen.
2. Identiteit, doelstellingen en doelgroep in kaart brengen.
3. Complete analyse van jouw concurrenten.
4. Strategie bepalen aan de hand van een missie/visie
5. Contentkalender opstellen
Aan de hand van de strategie bepalen we samen de social media kanalen, interessante thema’s en verhaallijnen die jouw doelgroep aanspreken en bijdragen aan de doelstellingen van je organisatie. Op basis van de thema's maken wij een contentkalender voor een periode van bijvoorbeeld 1 of 2 maanden.
Wij leggen uit hoe je jouw doelgroepen niet alleen bereikt, maar ook vasthoudt. Wij leren je in simpele stappen hoe je een contentstrategie maakt waarmee je loyale volgers kweekt. En wij laten je zien hoe je dit vervolgens zelf kunt doen. Je zult versteld staan van de mogelijkheden en wat deze manier van communiceren allemaal losmaakt, niet alleen bij jouw externe doelgroep, maar ook in jouw eigen organisatie.
Onze contentmakers helpen graag het verhaal van jouw bedrijf beter te vertellen. Wij creëren met plezier jouw Nederlands en Engelse teksten, video, fotografie, animaties en infographics. Hieronder zie je drie voorbeelden als onderdeel van een succesvolle contentstrategie.