marketing
communicatie
stappenplan
lees snel verder

content marketing strategie

Tekst, beeld, foto's, infographics, podcasts en video doelgericht en succesvol inzetten begint met een duidelijke content marketing strategie. Heineken, Cool Blue, Moz.com, Coca Cola, Bol.com, Netflix, Karwei en Cheapflights.co.uk bewijzen het al jaren met spraakmakende campagnes. 

Wat is een contentmarketingstrategie?
In een content marketing strategie staat beschreven:
- welk type content bijdraagt aan de doelstellingen van je organisatie
- de tactiek om je doelgroep te bereiken
- de communicatiemiddelen, de kanalen en de informatiebehoefte van je doelgroep.  

Hoe komt je strategie tot stand?
De basis is het in kaart brengen van de buyer persona’s, de customer journey en het opstellen van een plan van aanpak.

Definiëer de marketing doelen. Wat wil je er precies mee bereiken?
Met contentmarketing kun je 6 hoofddoelen realiseren:
loyaliteit vergroten
autoriteit opbouwen
naamsbekendheid vergroten
vindbaarheid producten en diensten vergroten
conversie verhogen
leads genereren

Waar ligt je doelgroep wakker van?
Voor een succesvolle strategie is het belangrijk je doelgroep echt te kennen.
Wie wil je aanspreken, met welke ontwerpen of thema's?
Waar ligt je doelgroep ‘s nachts wakker van?

Beschrijf je buyer persona’s
Dit zijn gedetailleerde profielen van je gebruikers of klanten.
Deze profielen vormen de basis om de customer journey in kaart te brengen. In de klantreis komen momenten naar voren waarop klanten te maken kunnen krijgen met jouw content in tekst én beeld. Zo maak je  inzichtelijk hoe je in de contentstrategie voor al de 'touchpoints' de juiste informatie  aanbiedt.

Na strategie volgt de contentagenda
Maak een praktische contentkalender met concrete actiepunten.
Je kunt nu gericht aan de slag.




Ja, ik wil graag meer informatie over content marketing
Of bel 010-3115060

Aanvinken wat gewenst is


verzend