what  
makes you click”

maandag - 26 september 2016

Programma ‘Tegenlicht’ (VPRO)

Zondag 25 september, NPO 2
Tijd: 21.05 - 22.00 uur.

Terugkijk tip
Afgelopen zondag was er bij de VPRO een interessante documentaire op TV over het manipuleren van klikgedrag op internet. Zeker terugkijken is ons advies.

Over volle winkelwagens
Ons koopgedrag verschuift in hoog tempo van offline naar online. Maar welke vernuftige slimmigheden en andere digitale wetmatigheden maken dat wij onze digitale winkelwagen zo vol mogelijk gooien? Of zo lang mogelijk op een website verblijven? Of op een bepaalde kandidaat stemmen?

Manipulatie op internet
Op dit moment vindt het grootste psychologische experiment ooit plaats. Elke dag worden een miljard mensen getest op internet. Via A/B testen en analyse van de datasporen die we online achterlaten, wordt er in exponentieel tempo kennis vergaard over onze voorkeuren en gedragingen, maar vooral over hoe ons brein werkt. Wie gebruikt deze kennis? En waar?
Er is een heel nieuw vakgebied ontstaan van user experience architecten en online persuasion officers. Hoe gebruiken, manipuleren én misbruiken deze digitale datadealers onze gebruikerservaring? Niet alleen bij het doen van aankopen, maar ook waar het onze vrije tijd en politieke voorkeuren betreft.

terug naar het overzicht

contactDetails

Hidden Champion B.V.
Puntegaalstraat 469
3024 EB  Rotterdam

010 - 3115060
contact@hiddenchampion.nl

Take a look at our corporate brochure at ISSUU.

Contact us