Soms zegt een plaatje meer dan duizend woorden. De ‘Infographic’ is daar goed voorbeeld van. Het is een doeltreffend middel om processen of gebeurtenissen inzichtelijk te maken. Het is een slimme combinatie van 'picture' en 'story'.
Hoe bepaal je keuze voor de juiste infographic?
Stel jezelf de volgende vragen:
1. Wat is houdbaarheid van de informatie voor de korte of langere termijn?
2. Welk budget stel je beschikbaar?
3. Doel infographic?
4. Hoeveel tijd is er beschikbaar voor creatie? Dit bepaalt haalbaarheid van vraag.
5. Welke elementen wil je terugzien: fotografie, lijntekeningen (denk aan metro plattegrond Parijs), kleurcoderingen, teksten, cijfers of een combinatie ervan?
6. Wil je de infographic inzetten om processen of gebeurtenissen inzichtelijk te maken?
7. Is doelstelling het geven van een instructie of het aanzetten tot een handeling? In dat geval is een pictogram functioneler. Voorbeeld: "Maak hier uw account aan"
Groet van Arjan
Delen