Wil je een werken-bij site laten bouwen? Heb je reeds een werken-bij site voor je bedrijf, maar wil je de conversie verhogen? Dan volgen hier enkele tips om mee aan de slag te gaan.
Zorg voor de juiste omschrijving van een vacaturetitel. Sommige mensen klikken wel op ‘accountmanager’ en niet op ‘salesadviseur’, terwijl de inhoud van de vacature 100 procent gelijk is.
Zorg voor unieke, echte en relevante teksten. Weet wat er wel en vooral ook wat er niet in een goede vacaturetekst moet staan. Een kandidaat wil de geschiedenis van de oprichter van het bedrijf niet lezen in een vacaturetekst. Hij wil vooral lezen wat er voor hem te halen is! Welke taken, uitdagingen, doorgroeimogelijkheden of jouw visie op duurzaam ondernemen.
Een open deur, maar schrijf de tekst op je doelgroep. Onderzoek wat je doelgroep wil lezen en gebruik dit in je arbeidsmarktcommunicatie.
Verleiden is converteren. Online verleiden doe je niet met grote lappen tekst, maar met compacte teaserteksten en foto’s. Gebruik foto’s die bij de functie passen.
Je wilt zowel de operationeel manager als de onderhoudsmonteur een zo goed mogelijk beeld geven van zijn of haar toekomstige werkplek. Gouden regel: gebruik echte foto’s van jouw bedrijf met echte mensen die in je bedrijf werken. Geen stockfoto’s!
Maak vacaturevideo’s van de vier of vijf meest voorkomende vacatures binnen je bedrijf. Geef op elke vacaturedetailpagina de juiste video van deze vacature mee. Laat zien hoe de werkplek eruit ziet en wat de toekomstige collega’s vertellen over jouw bedrijf. Houd vacaturevideo’s kort, krachtig, en alleen met eigen mensen.
Dit is een belangrijke pagina op je werken-bij site. Hier bied je direct alles aan wat de sollicitant wil zien. Een opvallende (contrasterende) sollicitatiebutton. Contactpersoon met foto (maakt de vacature persoonlijk), inclusief contactgegevens. Een link naar de ‘Over-dit-bedrijf’ pagina
Less is more! Hou je werken-bij site eenvoudig en overzichtelijk. Alles wat niet bijdraagt aan conversie: direct strippen.
7. Snelheid
Je werken-bij site moet snel navigeren, niet alleen voor je sollicitant, maar ook voor Google.
Delen
© Hidden Champion